Wniosek o wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego w drodze postępowania administracyjnego

Jednostka:

Wymagane dokumenty:

Postępowanie o wymeldowanie jest wszczynane na wniosek strony (niezbędne jest wykazanie się tytułem prawnym do lokalu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu) lub z urzędu.

Opłaty:

Opłata skarbowa 10 zł

Termin i sposób załatwienia:

  • Dla sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego – 1 miesiąc,
  • Dla sprawy szczególnie skomplikowanej – 2 miesiące.
  • Decyzja administracyjna

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24.09.2010 roku o ewidencji ludności ( t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 z późn. zm.)    
  • Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.)
  • Ustawa  z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 346 z późn. zm. )

Tryb odwoławczy:

Od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Skulsk, szczegółowe pouczenie o terminie i trybie złożenia odwołania zawiera każda wydana decyzja.

Inne informacje:

  • Wymeldowanie decyzją administracyjną (art. 35 ustawy o ewidencji ludności) uzależnione jest od spełnienia przesłanki opuszczenia miejsca pobytu stałego i nie dopełnienia obowiązku wymeldowania się,
  • Postępowanie dowodowe winno wykazać, iż osoba, która ma być wymeldowana  z lokalu nie zamieszkuje w nim,
  • W przypadku stwierdzenia, że została spełniona w/w przesłanka wydana zostaje decyzja orzekająca wymeldowanie.