Wniosek o wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego w drodze postępowania administracyjnego
Jednostka:
Wymagane dokumenty:
Postępowanie o wymeldowanie jest wszczynane na wniosek strony (niezbędne jest wykazanie się tytułem prawnym do lokalu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu) lub z urzędu.
Opłaty:
Opłata skarbowa 10 zł
Termin i sposób załatwienia:
- Dla sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego – 1 miesiąc,
- Dla sprawy szczególnie skomplikowanej – 2 miesiące.
- Decyzja administracyjna
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24.09.2010 roku o ewidencji ludności ( t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 z późn. zm.)
- Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 346 z późn. zm. )
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Skulsk, szczegółowe pouczenie o terminie i trybie złożenia odwołania zawiera każda wydana decyzja.
Inne informacje:
- Wymeldowanie decyzją administracyjną (art. 35 ustawy o ewidencji ludności) uzależnione jest od spełnienia przesłanki opuszczenia miejsca pobytu stałego i nie dopełnienia obowiązku wymeldowania się,
- Postępowanie dowodowe winno wykazać, iż osoba, która ma być wymeldowana z lokalu nie zamieszkuje w nim,
- W przypadku stwierdzenia, że została spełniona w/w przesłanka wydana zostaje decyzja orzekająca wymeldowanie.