Proponuje się następujący porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Wybór sekretarza obrad.
3. Ustalenie porządku obrad XV sesji Rady Gminy.
4. Informacja o protokole z poprzedniej sesji.
5. Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym.
6. Interpelacje i pytania radnych.
7. Raport o stanie Gminy Skulsk :
a) przedstawienie raportu Gminy,
b) debata nad raportem Gminy,
c) głosowanie nad projektem uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy wotum zaufania.
8. Rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy Skulsk za 2024 rok oraz udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Skulsk:
a) ocena sprawozdania z wykonania budżetu za 2024 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego oraz zapoznanie ze sprawozdaniem finansowym Gminy Skulsk,
b) zapoznanie z opinią Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej, w Poznaniu o przedłożonym przez Wójta Gminy Skulsk sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2024 rok,
c) zapoznanie ze stanowiskiem Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Skulsk,
d) zapoznanie z uchwałą Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej,
e) zapoznanie z opiniami stałych Komisji Rady Gminy o wykonaniu budżetu gminy,
f) dyskusje nad przedstawionymi wyżej materiałami,
g) podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego jednostki samorządu terytorialnego wraz ze sprawozdaniem rocznym z wykonania budżetu Gminy Skulsk za rok 2024,
h) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Skulsk z tytułu wykonania budżetu Gminy za rok 2024.
9. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2025 r.
10. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Skulsk na lata 2025-2032.
11. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości.
12. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia wyników kontroli kwot rekompensaty całkowitej wypłaconej Spółce Miejski Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Koninie .
13. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i pytania radnych.
14. Wnioski, postulaty, oświadczenia i informacje radnych.
15. Sprawy różne.
16. Zamknięcie obrad XV sesji Rady Gminy.